Vege My- czyli Przemycanki

Dzisiaj troszkę o przemycaniu, czyli potrzebnych nam składnikach. Wiele chorób, niedoborów można wyeliminować zwykłym! (TAK) najzwyklejszym jedzeniem. To wcale nie jest żart. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że warzywami, owocami i innymi zielonymi ustrojstwami można zwyczajnie doprowadzić organizm do lepszego funkcjonowania a nawet go leczyć. Stąd też nasze rodzinne przemycanki.

Najczęściej przemycam zieloną natkę pietruszki. Oczywiście może być tego o wiele więcej, ale zależy i na składnikach, które zawiera właśnie natka pietruszki. Zastanawia mnie, dlaczego lekarze nie przepisują właśnie tego, zamiast tysiąca syropków na odporność, suplementację i zwiększenie witamin u dzieci! Chemiczne produkty, ba nawet niektóre „naturalne” suplementy nie są tak dobrze przyswajalne jak świeża natka, która można całkiem łatwo przemycić.

Przemycać, tylko po co?

Zielona natka pietruszki kojarzy mi się z dzieciństwa. Moja babcia siekała ją starannie i posypywała obficie pajdy chleba. Mniam. Smak posolonej kanapeczki z zieloną pietruszką. Wcinałam, ze hej. Takich cudów nie wymagam od innych dzieci i chociaż mój przedszkolak pietruszkę połyka, ze aż serce rośnie to młodszy starannie wybierze Ci z zupy każdy zielony element (paranoja zielonego)! Dlatego muszę zieleninkę przemycić. A naprawdę warto, bo nasza skromna pietruszka to prawdziwy skarb. I chociaż o niej pisałam jako koktajlu dla mam, podczas karmienia i przy wypadaniu włosów, to dla dzieci jest równie cenna.

Dwa składniki górują tutaj ponad innymi! To żelazo i witamina C! Tej drugiej zieleninka zawiera więcej niż cytrusy! Zamiast wspomagać suplementację, zwłaszcza przy anemii, chemicznymi środkami spróbujcie soku z pietruszki. Po dwóch tygodniach pobierzcie krew. Wyniki mogą Was zaskoczyć!

Oprócz tych składników najistotniejszy jest beta karoten i witamina A oraz cynk. Wpływają na cerę, włosy i paznokcie. Zwłaszcza przydają się, gdy twoje dziecko ma etap szybkiego wzrostu! O nastolatkach nie wspomnę! To oni przede wszystkim powinni zwrócić soją uwagę na te składniki zamiast na kolejną paczkę chipsów! Okazuje się, ze co drugi nastolatek ma

Jak przemycać?

Nam najbardziej odpowiadają dwa stałe kanały przemytnicze: soki i koktajle. Z bardzo prostego powodu. Smak się zmienia podczas dodawania innych składników i nie widać ich wprost. Poza tym koktajl z rurką dla dzieci, zwłaszcza słodki, to jest właśnie to. Rurka i gotowe. Ale to nie wszystko. Troszkę trudniej, ale zieloną pietruszkę, czosnek, szpinak przemycam w większych ilościach podczas przygotowywania past na chleb oraz kotletów. Przy paście nie dodasz więcej niż dwóch składników, bo zaraz to wszystko widać. Za to przy kotlecikach np.z kaszy jaglanej czy ryżu można sobie pozwolić na przemyt na większą skalę. Tam mieszamy składniki i smażymy (lub pieczemy, jak kto woli) dużą ilość składników, które ukrywają wśród cebulki i kaszy.

Jak zrobić sok?

Oto przykładowy soczek, który przygotowujemy za pomocą wyciskarki wolnoobrotowej. Powstały sok nie jest klarowny przez co więcej składników odżywczych zachowujemy. Składniki: 2 pomarańcze, 3 świeże jabłka, 2 pęczki natki pietruszki opcjonalnie seler naciowy. Jeżeli chodzi o Natkę pietruszki to kupuję w budach z jedzeniem lub na ryneczków. Gdybym miała wyciskać sok z tego co sprzedają w supermarketach to sok nawet zielonego koloru by nie miał, tak mała ilość jest pietruszki.

Mama wielu pasji, zawsze zajęta jakimiś nowymi pomysłami i projektami. Uwielbiam odkrywanie świata z moimi dziećmi, naukę poprzez zabawę, kreatywne niespodzianki i wspólne gotowanie. Blog to miejsce, w którym dzielę się własnymi doświadczeniami i wiedzą! Zapraszam!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.