Brzuch po ciąży, kiedy będzie znowu płaski?

Właśnie urodziłaś i myślałaś, że jak już maleństwo jest na świecie będziesz wyglądać jak sprzed ciąży? A tu nagle okazuje się, że wcale nie wygląda dobrze a raczej, ze wyglądasz jakbyś dalej była w ciąży!

Po pierwsze się uspokój i odetchnij! Nic się nie dzieje. Dopiero urodziłaś!  9 miesięcy rosłaś, teraz na wszystko trzeba czasu. Nic dziwnego, ze kobieta potrzebuje specjalnej ochrony w okresie połogu. Twój organizm się zmienia, oczyszcza więc to trochę potrwa.

Oto kilka mitów o płaskim brzuchu!

  1. Płaski brzuch od razu po porodzie. Bzdura. Jeśli nie jesteś wytrenowanym sportowcem i predyspozycji super genetycznych, będziesz miała jeszcze jakiś czas większy brzuszek. wraz z okresem połogu, będzie stopniowo się zmniejszał.
  2. Zaraz po powrocie do domu, trzeba założyć pas uciskowy. Nie rób tego. Porozmawiaj z położną. Jeśli miałaś trudny poród a nawet cesarkę nie wolno Ci tego robić. Możesz dostać powikłań i silnych bóli. Jeśli już koniecznie chcesz, porozmawiaj z położną, odczekaj trochę. twoje ciało potrzebuje odpoczynku.
  3. Po Powrocie ze szpitala jak najszybciej zacznij intensywnie ćwiczyć. To kompletna bzdura. Zwłaszcza, gdy jesteś obolała. Nie wolno Ci ćwiczyć gdy np. byłaś cięta, rozerwana, miałaś cesarkę. Ćwiczenia jakie możesz wykonywać są delikatne i nie obciążające. Wdechy, napinie mięśni, spacer, podnoszenie miednicy. Powoli. Uważaj, zwłaszcza jeśli masz silne krwawienia. Niektórzy pokazują swoje wielkie osiągi zaraz po powrocie do domu. Ale! uwaga- mieli delikatny poród lub predyspozycje genetyczne. Pamiętaj, jesteś potrzebna swemu maleństwu, musisz na siebie uważać.
  4. Nie muszę ćwiczyć, wszystko samo wróci do normy! Uuuu i tu Cię nie pocieszę. samo nic nie wróci. Jeśli minął okres połogu, nie masz powikłań i nie odczuwasz bólu, zwłaszcza miednicy, możesz i powinnaś ćwiczyć. Nie katuj się treningami ponad miarę. Może to źle wpłynąć, zwłaszcza jeśli karmisz. Ale powoli zacznij ćwiczyć i się ruszać. Jeśli stopniowo będziesz zwiększać liczbę i intensywność ćwiczeń, sama zauważysz jak szybko wrócisz do formy.

Piszę tutaj o brzuchu i jego zmianie spowodowanej ciążą a nie przejadaniem się w ciąży. Tłuszczu, który nagromadził się nie da się odzyskać samym zakończeniem ciąży i naprawdę trzeba się przyłożyć. pamiętaj jednak, aby podchodzić do tego rozsądnie. Jeśli karmisz nie stosuj diet! Dziecko z pokarmem naprawdę musi z ciebie dużo wyciągnąć a jeśli nie dostarczysz sobie wartościowych składników wyciągnie to z Twoich kości i ciała! Serio.

Mama wielu pasji, zawsze zajęta jakimiś nowymi pomysłami i projektami. Uwielbiam odkrywanie świata z moimi dziećmi, naukę poprzez zabawę, kreatywne niespodzianki i wspólne gotowanie. Blog to miejsce, w którym dzielę się własnymi doświadczeniami i wiedzą! Zapraszam!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.