Koktajle przeciw wypadaniu włosów, na ładną cerę i podniesienie odporności

Kiedy w domu włączam blender natychmiast przybiega starszy syn i już kręci się w kuchni. „Robisz koktajl? Dla kogo? Mogę też? Z rurką” Milion pytań do, a przecież ja miksowałam tylko zupkę dla młodszego. Ale faktem jest, że często robię koktajle dla siebie i dzieci. Dla siebie codziennie:) Koktajle to jeden z najprostszych i najzdrowszych sposobów, aby urozmaicić swoją dietę, podnieść odporność i zdrowo jeść!

Dlaczego lubię koktajle:

  • Łatwiej mi rano wypić gęsty koktajl niż zjeść kanapki
  • Kolorowy koktajl o wiele lepiej wchodzi niż płatki czy owsianka
  • Koktajle są smaczniejsze
  • O wiele więcej zdrowych składników jest w koktajlu niż w kanapce
  • Łatwiej przemycić do koktajlu zdrowe dodatki niż do innych potraw
  • Koktajl zaspokaja głód i jest mniej kaloryczny (zależy co dodajesz)

Ostatnio codziennie (lub co drugi dzień) wypijam różne wersje zielonych koktajli. Dodają siły, energii i podnoszą odporność organizmu. Zależało mi na szybkim posiłku pełnym witamin i minerałów. Moje podstawowy element wszystkich koktajli opisywanych dzisiaj, to natka zielonej pietruszki.

Dlaczego zielona natka pietruszki?

Ta zielenina, jak mówi mój mąż, zawiera więcej witaminy C niż cytryna! Poza tym posiada spore ilości żelaza, kwasu foliowego, witaminę E, wapń, potas, magnez, fosfor, cynk, miedź i mangan. Oczywiście chlorofil i Betakaroten. Aż trudno uwierzyć, że tak niepozorna roślinka zawiera tyle zbawiennych składników. Poza tym poprawia trawienie (do tego stopnia, że natychmiastowo znika nieświeży oddech!), co wpływa na metabolizm. Zawarty w niej naturalny, roślinny błonnik wspomaga pracę jelit. Pietruszka wiąż jest hitem wszystkich blogowych włosomaniaczek, które polecają pietruszkę jako wypróbowany sposób na poprawę kondycji włosów przy zapuszczaniu! Jest na tyle bezpieczna, że możną ją podawać niemowlętom w pierwszych posiłkach.

Koktajl pierwszy: Przeciw wypadaniu włosów i ładną cerę

Składniki:

  • banan
  • woda mineralna
  • zielona pietruszka
  • pół pęczka natki z zielonej pietruszki
  • sok wyciśnięty z jednej pomarańczy
  • 1/3 avocado

Koktajl zawiera całe mnóstwo pysznych witamin. Ja nie dodaję ani cukru, ani miodu ani żadnych syropów z agawy itp. Za to dodaję banan, który sprawia, że koktajl jest gęstszy i słodszy. Oczywiście, możesz go pominąć, jeśli martwisz się o kalorie, ale zostawiłabym go nawet jeśli chcesz się odchudzać. Banan zaspokaja głód i syci na długo!

 

Drugi koktajl: na podniesienie odporności i ładną cerę:

Ten najpierw z zaznaczeniem na ładną cerę, ponieważ zawiera trochę dodatkowych składników:) Poza tym świetnie smakuje.

Składniki:

  • woda
  • banan
  • 1 łyżka mleka kokosowego w proszku
  • Garść natki zielonej pietruszki
  • garść świeżych listków z melisy
  • Świeżo wyciskany sok z całej pomarańczy/ sok z połówki grejfruta

Melisa działa nie tylko uspokajająco, (zwłaszcza skondensowana herbatka na noc, jako ciepły napar) jak powszechnie się uważa. Świeża melisa doskonale nadaje się do koktajli, deserów i napojów chłodzących! jej lekko cytrynowy smak i aromat jest niezastąpiony. Poza tym zawarty w niej olejek (stąd ten aromat) działa bakteriobójczo i przeciwgrzybiczo. Melisa wspomaga trawienie przez co wpływa na przyspieszenie metabolizmu i usuwanie złych produktów przemiany materii z naszego organizmu! Warto sięgnąć po nią bez strachu, że uśniemy!

Koktajl na podniesienie odporności

Ostatni dzisiejszy koktajl to wersja kwaśna, jak mówi mój synek. Przede wszystkim to wielka dawka witaminy C. Bardzo smaczny i bardziej owocowy!

Składniki:

  • banan
  • garść natki pietruszki
  • 1 obrane kiwi
  • sok z jednej pomarańczy
  • woda źródlana
  • świeży sok z jednej pomarańczy

Dlaczego dodaję wody do koktajli? Przede wszystkim dlatego, żeby łatwiej było pić przez rurkę ale także po to, żeby łatwiej zmiksować. Mój blender nie ogarnia całej sytuacji.

Koktajl zastępuje cały posiłek np. drugie śniadanie lub podwieczorek. Zielone koktajle sama piję niemal do każdego śniadania. Synkowi serwuję od czasu do czasu, zwłaszcza w okresie przesileń, kiedy dodatkowo trzeba zadbać o odporność.

Mama wielu pasji, zawsze zajęta jakimiś nowymi pomysłami i projektami. Uwielbiam odkrywanie świata z moimi dziećmi, naukę poprzez zabawę, kreatywne niespodzianki i wspólne gotowanie. Blog to miejsce, w którym dzielę się własnymi doświadczeniami i wiedzą! Zapraszam!

1 Trackback / Pingback

  1. Poranek z Chia czyli chwila dla Mamy na zatankowanie energii na cały dzień!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.