Powrót do figury sprzed ciąży – ćwiczenia

Nasza położna dała nam całkiem sporo ciekawych materiałów, między innymi ten- bardzo przydatny. Oto zdjęcia z programu ćwiczeń dla kobiet po porodzie. Nie trzeba się obawiać, większość nie wymaga wysiłku. Pomagają odzyskać sprawność. Początkowo zaczynałam od najprostszych. Teraz dołożyłam swoje standardowe- brzuszki w 4 strefach i ćwiczenia na kręgosłup. O tym w następnych postach. Dodatkowo, kiedy wybieram się na spacer z dzieckiem, to nie siedzę na ławce ale robię z 1,5 kilometra na pieszo w koło po parku. Spacer nie tylko dotlenia ale wpływa na sprawność i … humor! Może to dziwne ale ćwiczenia fizyczne poprawiają nastrój- wytwarza się wtedy hormon szczęścia, dlatego depresja i przygnębienie ustępuje.


Uwaga! Odchudzanie się podczas karmienia piersią nie tylko pozbawia dziecko ważnych składników pokarmowych ale dodatkowo wyniszcza i osłabia nasz organizm. Poza tym ćwiczenia nie mogą być wykonywane po cesarce i przy ciężkim stanie!- obfite krwawienie, bóle, szwy itd. Wtedy można ćwiczenia zacząć dużo później.

Macie jakieś sprawdzone sposoby powrotu do formy po porodzie?



Mama wielu pasji, zawsze zajęta jakimiś nowymi pomysłami i projektami. Uwielbiam odkrywanie świata z moimi dziećmi, naukę poprzez zabawę, kreatywne niespodzianki i wspólne gotowanie. Blog to miejsce, w którym dzielę się własnymi doświadczeniami i wiedzą! Zapraszam!

4 Comments

  1. Właśnie skończyłam karmić piersią i łatwiej wyjść mi z domu. Ściągnęłam babcię na godzinkę do Basi i śmigam zrobić coś dla siebie. Znalazłam fajny nowy klub w Łomiankach i tam fizjoterapueta powiedział mi o metodzie ćwiczeń 36 minut. Wykupiłam pakiet i zaczęłam ćwiczyć . Waga zaczęła lecieć, ja robię coś tylko dla siebie i mam mnóstwo energii. Polecam Wam klub przy warszawskiej 55.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.