Zgaga i mdłości w ciąży

Organizm kobiety przechodzi nagle całkowitą przebudowę. Zmienia się wewnątrz nasz ustrój pod wpływem hormonów wiec nic dziwnego, że nagle czujemy różne dolegliwości.A chyba najbardziej popularną dolegliwością są nudności. I teraz nie ma reguły. Niektóre kobiety wymiotują codziennie, mają poranne mdłości. Inne natomiast czują się źle przez cały dzień i wymiotują, kiedy poczują jakiś drażniący je zapach. Mdłości mogą być odczuwalne przez cały dzień, nasilać się wieczorem bądź o poranku. Niektóre kobiety wcale nie wymiotują ale mdłości męczą je o wiele bardziej. Dodatkowo pojawia się drażniąca i mecząca zgaga.
Oto kilka sposobów na mdłości i zgagę! Musze podkreślić, łagodzących te objawy a nie likwidujących! jak ktoś wie, jak je zlikwidować to chyba dostanie nagrodę Nobla!
  • Rennie- można go brać w czasie ciąży, małe tabletki do ssania w kilku smakach, od miętowych po owocowe. Najlepiej brać je godzinę po ostatnim posiłku tuż przed spaniem. W ciągu dnia też można je brać, do 12 na dobę!
  • Herbatki- dla mnie miętowa to podstawa! Bez niej co rano nie dałabym rady! Prawie niesłodzona, lekko miodem lub cukrem. Druga to rumiankowa ale po czasie nawet to może zbrzydnąć. Dużo lepiej reagowałam na miętową.
  • Suche, białe pieczywo. Świeży chlebek zapycha żołądek i nie powoduje odruchów wymiotnych. warto zwłaszcza rano zjeść suchą kromkę! ( uwaga!!! Wiadomo, ze ciemne pieczywo z ziarnami jest zdrowsze ale wytwarza więcej kwasu w żołądku). Takie kromki to nie jedyny pokarm, ale pomaga w tych najgorszych dniach, żeby nie wymiotować!
  • Spanie na kilku poduszkach. Staraj się nie spać na płasko, ale, żeby Twoja głowa była o wiele wyżej niż- żołądek!!!!! Zgaga i mdłosci zmniejszają się i można spokojnie zasnąć!
Najbardziej pomagał mi ten środek, chociaż nie usunął dolegliwości, jedynie je łagodził.

Sposoby, które u mnie się nie sprawdziły, ale niektórym pomagają!
  • Płatki owsiane na mleku i picie mleka. Samo mleko wpływa na zmniejszenie kwasów żołądkowych- zasado twórczo. Ale jeżeli mamy wstręt na początku do niektórych pokarmów różnie to może skutkować!
  • Płatki migdałowe lub obrane całe migdały. Nie zauważyłam żadnej poprawy, ale u niektórych kobiet podobno zmniejsza mdłości.
  • Czarna, słaba herbata, gorzka lub lekko posłodzona. UWAGA!!! W czasie ciąży nie powinno się pić herbaty zielonej!!!!
Mama wielu pasji, zawsze zajęta jakimiś nowymi pomysłami i projektami. Uwielbiam odkrywanie świata z moimi dziećmi, naukę poprzez zabawę, kreatywne niespodzianki i wspólne gotowanie. Blog to miejsce, w którym dzielę się własnymi doświadczeniami i wiedzą! Zapraszam!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.